viernes, 27 de abril de 2012

Bodegons o "Still Life"

És una casualitat, però a l'Associació Fotogràfica estem fent uns cursos de bodegons, i en un altre curs que faig per Internet, també ens van posar feina referent a la llum, i objectes comuns.

Primer vaig fer algunes fotos amb una o dues espelmes, on apareix la espelma, o sigui que he d'exposar correctament per l'espelma...





Després em van dir que no calia que aparegués l'espelma a la foto, només que utilitzés la seva llum...

Little World
En aquestes vaig ajustar el balanç de blancs per llum de bombeta incandescent, si no era massa vermell el resultat.



Aquestes dues fotografies, especialment, si ajusto el balanç de blancs manualment, no sembla que estiguin fetes amb la llum d'una o dues espelmes, per tant, perd una mica la gràcia, i prefereixo deixar-les així.


Després de treballar amb llargs temps d'exposició amb la llum de les espelmes, vaig voler utilitzar la llum contrària, utilitzant el flaix en diverses posicions, i creant imatges amb un aspecte sobre exposat.




I finalment, el diumenge passat vam anar a dinar a fora, i de les fotografies que vaig fer, crec que també es poden considerar bodegons, aquestes dues. No hi podia intervenir, només composar i disparar.



Crec que es poden fer coses molt interessants amb molts tipus de llum, depenent dels resultats que vols obtenir, aquesta és una petita mostra feta amb la llum d'una espelma, un flaix, unes brases i una bombeta.
Tot i que segueixo preferint la llum natural, con en aquesta darrera fotografia: