dilluns, 10 de juny de 2013

Tramuntanart 2013

Ahir es va celebrar a la població costanera del Port de La Selva, a l'Alt Empordà, la IV mostra d'art contemporani dedicada al vent. Organitzada pel pintor i artista Carles Bros, amb la col·laboració de l'Ajuntament, els Restauradors i Comerciants del Port de la Selva.

Les modalitats artístiques que hi tenen cabuda són moltes: fotografia, dansa, música, "performances", poesia,   escultures, instal·lacions, etc.

Al principi semblava una tasca relativament fàcil, presentar 4 fotografies on el tema fos alguna cosa relacionada amb el vent, però, mica en mica, si un vol fugir dels tòpics d'arbres que es mouen pel vent, o la mar moguda pel vent, i es planteja com fer alguna cosa original, una idea, un concepte, una associació, o una contraposició (com vaig fer jo), relacionada amb el vent, el tema es va complicant. Per sort, disposava de bastants dies per pensar i provar, abans de la inauguració de la mostra.

Al final, de les idees que vaig tenir, em vaig decidir per la contraposició entre la força i la duresa del vent del nord, pesat i tediós, molest i de vegades perillós, i un simple mocador de seda. No se si es realment una contraposició, o potser una adaptació, és a dir, si vols viure en un indret on el fort vent és el protagonista, has d'adaptar-te com el mocador amb el vent.

Realment el més interessant d'aquest esdeveniment artístic, és que et fa pensar i pensar, i buscar idees, i provar coses, fins que trobes el que busques, no és un concurs, no hi ha guanyadors ni classificacions, es fa per amor a l'art i a la creativitat, i això és molt bo, tant a nivell personal com a nivell global de la mostra d'art, crec que el públic, també tenia que pensar i fer un petit esforç per entendre i gaudir del procés creatiu que hi havia darrera de cada obra presentada.

Sigui com sigui, vaig participar amb aquesta sèrie de 4 fotografies:









Una petita mostra de les altres obres presentades:































Bé, el saxo no era cap obra, si no que era l'instrument d'un músic que també actuava en la mostra d'art, però  no m'he pogut resistir a posar-lo com una obra més.