sábado, 13 de febrero de 2016

L'ull que tot ho veu

Vaig anar convidat a dinar a casa d'uns familiars, i vaig veure, o potser em va veure, un ull misteriós, l'ull del plat, l'ull que tot ho veu, com a la novel·la de George Orwell 1984. Quin lloc millor on posar una càmera web que en un plat a taula, escoltant totes les converses en un dinar, la sobretaula, mirant com un espia sense escrúpols si menjo amb la boca oberta o tancada, la quantitat de menjar que em poso a la boca amb cada forquillada. Com a mínim és intrigant, o al menys a mi m'ho va semblar, l'ull que tot ho vigila, l'ull del plat. Ja no recordo el que vaig dir aquell dia, però segur que esta arxivat en algun lloc...

M'ha vingut aquesta idea després de llegir que els "smart-tv" tipus Samsung, LG, envien dades a les companyies de quins canals estas mirant, les hores que tens encès el televisor, i fins i tot recullen les converses que es fan a prop seu. Ens estem quedant sense cap mena de privacitat?